دستگاه-پرس-پرچ-هیدرولیک

پرچ کن بادی چیست ؟

در این مقاله سعی داریم به سوالات شما درباره پرس پرچ بادی جواب دهیم. اگر دوست دارید که به پاسخ این سوال برسید و پرچ کن بادی چیست، انواع پرچ کن بادی، مزایای استفاده از آن، کاربرد، معایب و ویژگی های کار با این دستگاه را یاد بگیرید این مقاله را مطالعه فرمایید.

در این مطلب :

  • علم پنوماتیک ( بادی ) چیست ؟
  • پرچ کن بادی چیست ؟
  • کاربرد پرچ کن بادی
  • انواع پرچ کن بادی
  • مزایای پرچ کن بادی
  • پرچ کن دستی
  • سندان چیست ؟

علم پنوماتیک چیست ؟

یکی از شاخه های رشته مکانیک سیالات علم پنوماتیک است که در صنعت کاربرد زیادی دارد. می توان گفت علم پنوماتیک در اواخر ده 60 به صورت چشمگیری رشد پیدا کرد و در حال حاضر جایگاه ویژه ای در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع هوایی، صنایع چوب، فولاد، کاغذ سازی، کارخانه قند سازی و … دارد. علم پنوماتیک مزیت های زیادی دارد که می توان به ایمنی بالا، خطر و آلودگی کمتر اشاره کرد.

پرچ کن بادی چیست ؟

پرس پرچ پنوماتیکی یا پرچ کن بادی برای اتصال دو قطعه فلزی نازک مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه های بادی نیروی کار خود را باد دریافت می کنند. یعنی به طور کلی می توان گفت که ابزار الات بادی نیروی محرک خود را از باد تامین می کنند. در این ابزار ها هوای موجود در محیط توسط کمپرسور جمع می شود و در مخزن نگه داری و فشرده می شود، هوای فشرده در واقع نیروی محرک این دستگاه هاست.

پرچ کن بادی در مقایسه با پرچ کن های برقی بسیار سبک تر و پر کاربرد تر است. در نگاه کلی قدرت پرچ کن های بادی با پرچ کن های برقی تفاوت چندانی ندارد و حتی در برخی مواقع قدرت پرچ کن های بادی بیشتر از پرچ کن های برقی بوده.

کاربرد پرچ کن های بادی :

سرعت بالایی که این دستگاه دارند یکی از مزیت های بسیار خوب این دستگاه هاست. ابزار آلات دستی باعث زود خسته شدن کارگر می شود و ابزار های برقی هم به دلیل سنگینی زیاد باعث می شود که در هنگام استفاده از دستگاه به دست فشار بیش از حد وارد می کند ، اما ابزار های بادی وزن خیلی کمتری نسبت به ابزار های دیگر دارد و کار کردن با این دستگاه ها سرعت شما را در هنگام کار کردن بیشتر می کند، به همین دلیل این ابزار ها در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. اتصال دهنده های مهره طیف وسیعی از ابزار های نصب مهره پرچ کن پنوماتیک ( بادی ) را ارائه می کند که تمامی این دستگاه ها از بهترین قطعات و با کیفیت ترین محصولات ساخته شده و عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

انواع پرچ کن های بادی ( پرس پرچ ) :

این پرچ کن ها به دو صورت چرخشی و کششی در بازار موجود است. این ابزار برای آویز کردن مهره به مندریل می چرخد و بعد از آن مندریل را می کشد تا مهره به اندازه مورد نیاز جمع شود. سپس ابزار به یک فشار یا یک کورس تنظیم می شود تا جایی که مهره در قطع کار محکم شود. کورس نیروی پرچ کن قابل کنترل است و به طول مهره و قطر ضخامت کار قابل تغییر است.

مزایای پرچ کن بادی :

  • دارای استاندارد امپریال و امریکا
  • طراحی فوق العاده
  • مورد استفاده برای کلیه موارد و آلیاژ
  • قابلیت تکنولوژی چرخشی و کششی
  • قابلیت ثابت کردن تنظیمات دستگاه برای کار های بعدی در صورت مشابه بودن کار
  • قابلیت تنظیم فشار کورس
  • نگهداری آسان

خرید پرس پرچ صنعتی

پرچ کن دستی :

در کنار پرچ کن های بادی، پرچ کن های دستی هم طرفداران خود را دارند، به دلیل آلیاژ به کار رفته در آن بدنه این محصول استحکام بالایی دارد و همچنین به دلیل سبک بودن و حمل آسان کاربرد فراوانی دارند. توجه داشته باشید که اگر دنبال کارایی زیاد و مداوام پرچ کن نیستید این نوع پرچ کن انتخاب مناسبی برای شما است. پرچ کن های دستی دو نوع ساده و دو دسته ای دارد .

پرچ کن ساده :

این نوع پرچ کن دستی دو دسته دارد که مثل انبر به هم متصل هستند، این ابزار بیشتر در خانه و مصارف نیمه صنعتی کاربرد دارد، پرچ کن های دستی دارای 4 نازل متفاوت هستند، سایز این نازل ها عددی بین 2.4 الی 4.8 میلی متر است، به این نکته توجه کنید که اندازه نازل باید با توجه به جنس قطعه و ضخامت آن انتخاب شود.

دستگاه پرچ کن دو دسته ای :

این نوع پرچ کن قوی تر می باشد، به دلیل قدرت بالای این دستگاه بیشتر برای پرچ کردن ورقه های فولادی، استیلی، آلومینیومی، برنجی، مسی و … مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این دستگاه با دستگاه پرچ کن ساده این است که دستگاه پرچ کن دو دسته ای دارای دسته هایی بلند هستند که همین امر موجب شده نیروی بیشتری به سر آن منتقل شود.

خرید سندان

سندان چیست ؟

سندان وسیله ای فلزی برای کار آهنگران، مسگران و نعلبندان است که اشیا را روی آن می کوبند و یا آهن پاره ها را با ضربه روی سندان صاف می کنند. جنس سندان ها چدن یا فولاد است که پایه ای چدنی یا چوبی دارد. دماغه سندان ها متفاوت است تا بتوانند به کمک آن فلزات را به شکل مورد نظر در بیاورند، البته بعضی از سندان ها نیز دو دماغه هستند.

طبقه بندی سندان ها بر اساس وزن آن ها است، برخی از آهنگران فلزات گران بها معمولا از سندان های چند کیلو ای استفاده می کنند اما آهنگران روستایی سندان هایی با وزن بالا که گاهی به 200 یا 400 کیلو گرم وزن داشت را استفاده می کردند، البته نا گفته نماند که سندان هایی با وزن های بالا هم در بازار به فروش می رسد که وزن آن ها بیش از 400 تن میرسد که در صنعت ماشین سازی کاربرد دارد. امروزه سندان ها زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد اما امروزه در ساخت گیوه از سندان ها استفاده می کنند. بخش های سندان : لبه گرد، پایه، گلو، سوراخ سنبه کاری و میز، مقر ابزار.

توجه داشته باشید چکش، ابزار و قطعات را با ضربه به صورت مستقیم به سندان وارد نکنید زیرا باعث تغییر رنگ و تراشیدن آن می شود.

قیمت دستگاه پرس پرچ مالشی پنوماتیکی و هیدرولیکی

اگر شما تولید کننده محترم قصد خرید دستگاه های پرس پرچ مالشی پنوماتیکی و هیدرولیکی را دارید می توانید با کارشناسان شرکت مدد کار صنعتگر تماس بگیرید و از شرایط خرید و قیمت این دستگاه ها با خبر شوید. کارشناسان ما همیشه بروز ترین قیمت ها را به شما عزیزان ارائه می دهند. ما در شرکت مدد کار صنعتگر در تلاش هستیم تا محصولاتی با کیفیت تولید بکنیم تا بتوانیم رضایت هر یک از مشتریان خود را جلب کنیم.

تلفن کارگاه :: 1858 3223 (028)
تلفن فاکس :: 7510 3223 (028)
3692 287 0919 :: 0691 781 0912

چقدر این مطلب را دوست داشتید؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

مطالب زیر را از دست ندهید :

دیدگاه ها بسته شده اند.